Friday, September 18, 2009

Intervjuu Alexander Roytmaniga 3


LIFE TV INTERVJUU ALEXANDER ROYTMANIGA, SEPTEMBER 2008

Küsija: Tere, kallid televaatajad. Me oleme täna koos LIFE TVga Jõhvis. Meil on Eestis külas minu kallis sõber Alexander Roytman Iisraelist Jeruusalemmast. Meie teema on Iisrael. Ma palun, et Alexander räägiks natuke oma rahva - Iisraeli ajaloost. See huvitab meid kõiki. Alguseks me vaatame 1 Mo 12:3, kus räägitakse sellest, et me oleme väga õnnistatud Jumala valitud rahva, iisraeli rahva, Aabrahami kaudu. Kuulame, mis siin on kirjutatud: „Siis ma õnnistan neid, kes sind õnnistavad, panen vande alla selle, kes sind neab ja sinu nimel õnnistavad endid kõik suguvõsad maa peal.“ Igaüks meist ütleb nüüd: aamen. Kuidas sa, Alexander, kommenteerid seda kohta Jumala Sõnast, räägi meile.
Vastaja: Tere teile, kallid sõbrad. Ma olen rõõmus, et me võime rääkida meile kõigile nii tähtsast teemast, nagu on Iisraeli ajalugu. Me teame, et Jeesus sündis selle rahva keskel. Pastor A. luges 1 Mo 12. peatükist 3. salmist õnnistuse kohta. See räägib suhtumisest. Kui sa nead seda rahvast, siis sa oled neetud. Kui sa õnnistad seda rahvast, siis saad ka ise õnnistatud. Nagu bumerang – sa läkitasid selle teele ja saad selle tagasi. Me üritame selle saatega lõhkuda mõningaid stereotüüpe, kas juudid tõepoolest lõid Jeesuse risti. Ristilöömine ei ole juutide karistus- ja hukkamisviis. Nad viskasid kividega surnuks. Kui juudid oleksid Kristuses leidnud mingit pattu, oleks ta kividega surnuks visatud. Ristilöömine oli tolle aja Iisraeli vallanud roomlaste hukkamisviis. Kui me läheme ajalukku ja loeme Aabrahami kohta, siis „Issand ütles Aabrahamile: ..." Kui Jumalat nimetatakse Issandaks, siis see seostub lepinguga. Siin pöördub Issand tema poole lepingu autorina isiklikult. "... Mine omalt maalt, oma isakojast maale, mille ma sulle näitan.“ Siin on suur tähtsus usul. Aabraham pidi hakkama uskuma, et minna sinna, millest ta ei teadnud, kuhu ta läheb. Issand räägib siin: „Ma teen sind suureks rahvaks ja õnnistan sind. Ma teen su nime suureks ja sa saad õnnistuseks.“ See tähendab, et „sinus saavad õnnistatud kõik maa rahvad.“ Pidi vastu võetama otsus. Aabraham sai esimeseks heebrealaseks. Sest aramea- ja heebreakeelne sõna „la'avor“ tähendab „minema ühest kohast teise“. Aabraham tõusis ja läks teele, võttes kaasa oma isa. Poole tee peal ta pidi peatuma ja matma oma isa. Sest Issand oli öelnud: „Mine välja oma isakojast.“ Iisrael sai alguse sellest, kui ta jõudis Jumala poolt näidatud maale. Rääkides juutide ajaloost, peab ütlema, et juutidel ei ole oma ajalugu ilma Jumalata. Teised rahvad on olnud hõivatud ebajumalateenimisega, neil olid oma jumalad, keda nad kummardasid. Iisraelil ei oleks ajalugu ilma Jumalata. Nende ajalugu algas sellest, kui Jumal Aabrahami puudutas. Aabrahami kutsuti alguses Aabramiks. Heebrea keeles on „aba“ isa ja „ram“ on suur. Suur isa. Kui Issand võttis aga oma nimest „Elohim“ liite „hei“ ja lisas selle Aabramile juurde, siis sai sellest Aabraham, mis juba muutis tema nime. Naine nimetas teda enne Aabramiks, suureks isaks. Kui sai sõlmitud leping Jumalaga, millest me loeme 15.-17. peatükis, hakkas naine teda nimetama „paljude rahvaste isaks“. Paljude rahvaste isa, kellel ei olnud oma poegagi. Ta oli juba mõelnud, kes tema kojast pidi saama pärijaks. Elieser Damaskusest pidi saama tema kasupojaks. Aga Jumal ütles 15. peatükis alates 1. salmist: „Pärast neid lugusid tuli Aabramile nägemuses Issanda sõna, kes ütles: Ära karda, Aabram. Mina olen sulle kilbiks. Sinu tasu on väga suur! Aga Aabram ütles: Issand Jumal, mida sa saad mulle anda? Mina ju lähen ära lastetuna ja minu koja valitsejaks on Elieser Damaskusest.“ Jumal vastas: „Ei mitte. Sinu ihust tuleb sulle pärija. Ta sünnib sinust.“ Jumal ütleb siin Aabrahami poole pöördudes: „Mina olen sulle kilbiks.“ Heebrea keeles „magen“. Mul on siin kaelas juudi sümbol Taaveti täht ehk „magen“. Me võime öelda ka Aabrahami „magen“. „Magen“ tähendab kilpi. Aabrahami või Taaveti kilp. Täna Iisraeli kohal olev kilp on Iisraeli lipu peal. Jumala kaitse. Aamen. Kiitus Jumalale. Vaatame 17. peatükki. Aabraham oli 99-aastane. Küllalt kõrges eas. Me oleme selle kõrval poisikesed. Ta ütleb siin: „Mina olen Kõigeväeline Jumal, käi minu palge ees ja ole vaga! Ma teen lepingu enese ja sinu vahel ja teen sind väga paljuks. Siis Aabram heitis silmili maha ja Jumal rääkis temaga, öeldes: "See olen mina! Vaata, mu leping sinuga on, et sina saad paljude rahvaste isaks. Sinu nime ei hüüta siis enam Aabramiks, vaid su nimi olgu Aabraham, sest ma teen sind paljude rahvaste isaks!" Kas pole imeline tõotus? Ta oli esimene heebrealane ja temast sai alguse Iisraeli rahvas. Siis sündis Iisak. Heebrea keeles Itshak, mis tähendab „naerev, lõbus“. Kui Jumal pöördus Saara poole ja ütles, et järgmisel aastal saab tal olema poeg, siis hakkas Saara naerma. Ta ju teadis, et ta pole enam noor ja tema üsk juba mitte lapsekandmise jaoks. Aga Jumal andis selle üleloomulikult. Sündis Iisak ja Iisakile sündis hiljem Jaakob. Jumal nimetab ennast elavate Jumalaks. Seega on Ta Aabrahami, Iisaki ja Jaakobi Jumal. Jumalal on Jaakobiga juba eriline suhe, nagu me loeme Piiblist. Paljud tõlgendavad tema nime erinevalt. Mõned ütlevad, et ta oli ussike, sest ta alandas end. Ma isegi olen sellega nõus, sest ta pidi ennast alandama. Tema nime tähendus on ya'agov - „petis“. Tal oli selline iseloom, et ta aina pettis kõiki. Oli Eesav ja Jaakob. Kuid Jumal õnnistas Jaakobit, kuigi ta iseloom polnud kiita. Jumal nägi teda uue inimesena, uuslooduna. Kui ta kohtus Jumalaga ja võitles Jumalaga, siis pidi Jumal tema puusanärvi puudutama, nii et ta jäi lonkama. Peale seda pani Jumal talle nimeks Iisrael. See üks sõna kätkeb endas mitut ilmutuslikku tähendust. „Sa oled näinud Issandat. Sa võidad, sa oled suur.“ Iisrael on heebrea keeles „iš- ra- el“. Inimene, kes on näinud Jumalat. Sellest sai alguse rahvas. Rahvas ei sündinud kohemaid maal, mille Jumal oli tõotusega andnud Aabrahamile. 15. peatükis, kus Jumal sõlmib Aabrahamiga lepingu, me loeme 18. salmis: „Selsamal päeval tegi Issand Aabrahamiga lepingu ja ütles: Sinu soole ma annan selle maa, Egiptuseojast (st. Niilusest) suure jõeni, Frati jõeni (st. Eufrat Iraagis).“ Edasi ta nimetab neid ja neid maid. Tänapäeva Iisrael ei ole üldse nendes piirides, milled Issand Aabrahamile tõotusega ütles. Ta tegi seda oma nime pärast, mitte inimeste pärast. Seega Iisrael ei eksisteeri Iisraeli enese pärast, vaid teiste pärast. Nagu Issand oli öelnud, tuleb õnnistus kõikide rahvaste peale - Iisrael laieneb nii. Need, kes on Issandat näinud, saavad ka lepinguõnnistuse osalisteks Issanda ees. Tänu Jumalale Tema imelise tõotuse eest. Jaakobi üks poegadest Joosep sai Jumalalt imelise ilmutuse, unenäo, kus vendade vihud kummardavad tema vihu ees. Võis näha, et Jumal rääkis temaga konkreetselt. Kui ta Egiptusesse orjaks müüdi, alguses ei kujunenud tema elu just roosiliseks, tuli tema tollal 70-liikmeline perekond Egiptusesse. Seal nad hakkasid rohkenema. Jumal oli öelnud, et nad on Egiptuses üle 400 aasta ja siis Ta viib nad tunnustähtede saatel sealt välja - kui nad Tema poole hüüavad. Siis kisendas rahvas Issanda poole, sest nad olid raskes orjuses. Jumal viis nad suurte imede läbi Tõotatud Maale. Keegi ei oodanud neid seal avasüli. Nad pidid maa vallutama. Kõrbes sündinud uus põlvkond ning Joosua ja Kaaleb, kes osutusid Jumala ees olevat kartmatud, vallutasid maa, võitlesid hiiglaste ja teiste rahvastega ning asusid Tõotatud Maale. Siis nad laienesid rahvana. Siis rääkis Jumal neile prohvetite ja kohtumõistjate läbi. Jumal on alati tahtnud oma rahvaga suhelda ja olla nende Jumal. Siis palus rahvas endale kuningat, nagu teistel rahvastel oli: „Me tahame kuningat!“ Ja nad leidsid Sauli. Saul oli ilus mees. Me näeme, mis on silme ees ja hindame välimuse järgi. Jumal näeb, mis on südames. Saul valitses 40 aastat. Taavet, kes oli võitud kuningaks, valitses samuti 40 aastat. Saalomongi valitses 40 aastat. Siis tuli 400 aastaks vaikus, mil ei kostnud prohvetite hääli, prohvetid ei rääkinud Sõna. Prohvet Malakia raamatust Uue Testamendini oli vaikus 400 aastat. Jeesus tuli juba täiesti vallutatud maale, kus valitses kreeka-rooma kultuur. Iisrael ei asunud oma hiilgeajas, nad olid rõhumise all. Kõik ootasid, et Petlemmas sündinud kuningas saab olema Iisraeli kuningas. Juudid ootasid sellist kuningat. Aga Tema tuli kui alandlik sulane. Ta tuli, et täita kannatajate vajadusi, Ta tegi Iisraelimaal imesid: käis vee peal, äratas üles surnuid, nagu on kirjutatud. Ta tegi palju suuri tegusid. Oma ülestõusmisel andis ta sõnumi kõikidele rahvastele: Aabrahamile antud tõotused on Temas täide läinud. Et Eesti, Baltimaad, Euroopa ja kõik maad oleksid Tema imelise tõotuse kaudu õnnistatud. See oli lühike ülevaade Iisraeli ajaloost. Mõistke, et Jumal ei ole oma rahvast kunagi hüljanud. Ta on alati seisnud oma rahva eest. Ta armastab oma rahvast ja suhtleb oma rahvaga.
K: Iisraeli ajalool on tulevik ja olevik. Me teame, et Jumalal on selle rahvaga suur plaan. Me teame Ilmutuse raamatust, mis meid veel ees ootab. Järgmise saate teema on: mida teeb Jumal Iisraeli rahva kaudu tulevikus. Kuulates nüüd Iisraeli rahva ajalugu, me tahame saate lõpus mõtiskleda selle üle, kuidas hakkab Jumal Iisraeli rahvast tulevikus kasutama. Me teame, et Ta tuleb oma rahvale järele, et tuleb Messias, kes avab silmad, nagu on kirjutatud 2 Ko - Jumal eemaldab katte ja sel viisil näeb Iisraeli rahvas oma Messiat. Me lõpetaksime oma vestluse selles kohas. Sest meil ei ole üksnes ajalugu, vaid meil on tulevik ja igavik.
V: Kiitus Jumalale. Iisrael on täna nagu kell, mida mööda me võime orienteeruda. Kui Jumal kogub täna juute iga rahva, isegi kõige väiksema hõimu hulgast, et ennast avada, sest Iisraeli ootab ees suur tulevik. Sakarja 12:10: „Ja ma valan Taaveti soo peale ja Jeruusalemma elanike peale kaastunde ja anumise vaimu; siis nad vaatavad sellele, kelle nad läbi pistsid, ja kaeblevad tema pärast, nagu kaeveldakse ainsa lapse pärast, ja nutavad tema pärast kibedasti, nagu nutetakse kibedasti esmasündinu pärast. Sel päeval on Jeruusalemmas niisama suur kaebamine...“ Võib öelda, et meie patud lõid Jeesuse risti. Kui sa oled juute süüdistanud selles osalemises, kuigi me mõistsime, et see ei olnud üldse juutide hukkamisviis, siis sa võid oma sisimas kahetseda pattu. Anudes, et Tema heldus, rahamim, tuleks selle rahva peale, et Issand avaks end sellele rahvale. Kui see sünnib, siis me näeme, et see saab olema suur külastuspäev. Me ilmselt räägime sellest järgmises saates. Ma ühinen pastor A-ga, et tänada kõiki toetavaid partnereid, kes tahavad seda kanalit õnnistada. See on nii kallihinnaline kanal ja aeg, mida võimaldatakse tuhandetele, võibolla isegi miljonitele peredele. Me räägime sellele kanalile edu ja õnnistust.
K: Me armastame Iisraeli ja iisraeli rahvast. Me õnnistame oma palvetes Iisraeli, me õnnistame Jeruusaelmma. Me tahame ka praktiliselt Iisraeli aidata, me tahame Iisraeli külastada, tuua sellele valitud rahvale Jumala armastust, kellel on ajaloos määratud koht. See koht on palju kõrgem ja tõsisem, kui me ette kujutame. Ma olen väga rõõmus, et meie südametes põleb tuli Iisraeli rahva ja selle ajaloo vastu. Me õnnistame sind, Alexander, kogu Iisraeli sinu isiku näol, kuna sa oled Eestisse külla tulnud Jeruusalemmast. Olgu Jumala õnnistus sinuga.
V: Me täname LIFE TVd selle võimaluse eest, mis avab paljudele, isegi miljonitele tõe Iisraeli rahva kohta. Olgu Jumala õnnistus selle imelise kanali ja LIFE TV meeskonna peal. See on Jumala tahe ja Tema tahte täitmine, et see kanal on õnnistuseks paljudele. Olgu Jumal alati teiega, LIFE TV. Kõike head teile kõigile.

Tõlge: Vaimulik Varasalv

Intervjuu Alexander Roytmaniga 2


LIFE TV INTERVJUU ALEXANDER ROYTMANIGA, september 2008

K: See on tõesti väike 500 km pikkune ja 200 km laiune maa. Ta on täna köitnud kogu maailma tähelepanu. Miks on kristlaste jaoks nii tähtis õnnistada Iisraeli rahvast? Miks on täna nii tähtis juutide eest palvetada?
V: Üks põhjus on see, et Jumal saab palvete kaudu teha palju rohkem, kui me oskame mõelda. Isegi kui me ei saa kõigest aru ja sa hinges ei salli juute ning räägid, et nad on ju nii paljus süüdi. Nad lõid meie Issanda Jeesuse Kristuse risti – siis ma tahan märkida ja sind ka lohutada, et eelkõige löödi risti meie patud. Ja kui seal mingi fanaatikutehulk kisendaski, siis rahvas ise - lugedes Piiblist sa näed eriti Uues Testamendis, et on öeldud: Jeruusalemma tütar, ära nuta praegu, nuta enese pärast. Ma usun, et väga tähtis on palvetada Iisraeli eest. Tähtis on paluda rahu Jeruusalemmale. Lauludes me loeme: „Paluge rahu Jeruusalemmale. Käigu hästi nende käsi, kes sind armastavad.“ Meenutage endale Jeruusalemma. Seiske ja palvetage alati Iisraeli eest. Ja te näete, et kõik, mis oli enne varjatud, hakkab avanema. Nagu ka messiaanlik liikumine tekkis alles eelmise sajandi 60ndatel. See sai alguse juudi hipidest. Messiaanlik liikumine sündis siis, kui juudid võtsid vastu Jeesuse Kristuse oma isiklikuks Päästjaks. Me ütleme heebrea keeles Jeshua Ha' Mashiah. Jumal avab südameid ja silmi, ses suhtes, mida me omame Issandas Kristuses. Me oleme selle üle rõõmsad ja täname selle eest Issandat. Palun paluge viimsel ajal Iisraeli ja messiaanlike juutide eest, keda tuleb üha enam juurde. Kui õnnistusekarikas voolab üle, siis voolab see nendesse pimedatesse paikadesse, mis meil täna on. Ma usun, nagu Paulus kirjutab Ro 11: 26: „ja nõnda pääseb lõpuks kogu Iisrael, nagu on kirjutatud: Siionist tuleb vabastaja, tema kõrvaldab Jaakobist jumalakartmatuse. Ja see on minu leping nendele, kui ma kustutan ära nende patud.“ Jumal avab messiaanlike juutide silmad, et palvetada, Issandat tunda ja seista selle eest, mida Jumal on juudi rahvale nende päästmiseks tõotanud.
K: Te näete LIFE TV kanalil täna palju Iisraeli- saateid. Sest me armastame Iisraeli. Me armastame Iisraeli rahvast. Me õnnistame alati kõiki juute. Sest juutide Jumal on meie Issand Jumal. Messiaanlikud juudid on täna suure surve all. Kas te räägiksite rohkem messiaanlikest juutidest? Levib arvamus, et kui iisraellane on asunud oma maale elama, siis ta on juba päästetud. Kas see on nii? Või oleks ikkagi hea minna Issandale lähemale?
V: See ei päästa juuti automaatselt. Vaevalt, et sa saad päästetud selletõttu, et sa lihtsalt oled juut. Päästmise küsimus on isiklik. Kui Paulus kirjutab väärisõlipuust, siis ta kirjutab, et väärisõlipuu oksad poogitakse seda enam oma õlipuu külge. Juudid saabuvad Iisraeli igast maailma nurgast. Nad tulevad viimase „alijah“ läbi, mis tuli endisest NL-st. 1,5 miljonit inimest, kes saabusid endise NL maadest. Nad saavad poogitud oma õlipuu, oma juurte külge. Nad hakkavad pühadepidamise kaudu mõistma, et Jumal armastab Iisraeli. Jumal armastab oma rahvast, Ta ei ole oma rahvast kunagi maha jätnud. Ta on oma rahvast alati tundnud, ette ära tundnud, nagu Paulus kirjutab: „Kas Jumal on oma rahva ära tõuganud? Mitte sugugi!“ Seega, Jumal on oma rahvast alati ette tundnud ja Tal on suhe oma rahvaga. Jumal on öelnud, et „ma küll pillutan, aga ma ka kogun“. Teate, et Ta ei tee seda juutide pärast, vaid oma nime pärast. Avame Hesekieli 36. ptk. Jumal ütleb siin, et „ma ei tee seda teie pärast, Iisraeli sugu, vaid oma püha nime pärast“. Ja 24. salm: „Ma võtan teid ära paganate seast ja kogun teid kõigist maadest ning toon teid teie oma maale. Ja ma piserdan teie peale puhast vett, et te saaksite puhtaks. Kõigist teie rüvedusist ja kõigist teie ebajumalaist ma puhastan teid. Ma annan teile uue südame ja panen teie sisse uue vaimu. Ma kõrvaldan teie ihust kivise südame ja annan teile lihase südame.“ Need sõnad on nii lähedased ja tugevad juutide jaoks. Sest Iisraeli saabuvad juudid toovad endaga kaasa kõik, mis neil oli võõrsil olles. See tähendab jõudmist iga inimeseni isiklikult, puudutades iga inimest. Kes on avatud, see võtab pääste vastu. „Ma annan teile uue südame.“ Kes saab anda uut südant? Ainult Jeshua. Kes annab uue vaimu? Ainult Jeesus, nagu Ta tõotas. Tänu Jumalale, et kõik saabub tagasi. Jumal valab üha enam oma Vaimust välja kogu rahva peale. Siis saab see levima justnagu alguses, 2000 aastat tagasi, kui Jeesuse jüngrid said Püha Vaimu tule. Nad tõusid julguses ja kuulutasid evangeeliumi ning see hea armusõnum läks kõigi rahvasteni.
K: Me siirdusime Iisraeli teemale Uues Testamendis. Vaatame juute Uues Testamendis. Mida veel räägib Uus Testament juutide kohta?
V: Vaatame Uues Testamendis 2 Korintlastele 3. ptk. Kuid vaatame veel ka roomlastele 11. peatüki kirjakohta, mis meid väga huvitab, 12.salm: „Kui aga juba nende väärsamm on rikkus maailmale, ning nende kaotus rikkus paganatele, palju enam siis nende täisarv.“ Kui täna vaadata kaasaegse Iisraeli peale, siis sa arvad, et Jumala au on Iisraeli maha jätnud. See pole nii. Au on kaetud ja see katab Iisraeli nagu kate. 2 Ko 3. ptk. alates 13. salmist: „... ega pane Moosese kombel katet oma palgele, et Iisraeli lapsed ei saaks vaadata selle lõppu, mis on kaduv.“ Ta oli nii tugevalt au sees, et seda oli silmale võimatu vaadata. See kate oli laotatud ka nende peale. Palun lugege edasi 14. ja 15. salm jne.
K: „Kuid nende mõtteviis on paadunud. Veel tänapäevani jääb VT lugemise peale seesama kate, seda ei kergitata, sest see eemaldatakse alles Kristuses. Tänapäevani, iga kord, kui Moosest loetakse, lasub kate nende südamel. Aga kui nende süda pöördub Issanda poole, võetakse kate ära. Ent Issand on Vaim ja seal, kus on Issanda Vaim, on vabadus.“ Halleluuja.
V: Kui te pöörate tähelepanu sellele, milline au lasub juutide peal, mis on ka Iisraeli peal...
K: Püha Vaimu kate.
V: ...kui kate võetakse ära, siis Püha Vaim vabastatakse selle rahva kaudu. Kui me pöördume jälle Ro 11. ptk. juurde, siis 25. salmis ta räägib: „Vennad, ma ei taha ju, et teile jääks teadmata see saladus - et teie poleks ennasttäis targad -, (v. k. et te ei unistaks iseendast).“ Kui me unistame endast, siis see pole väga hea. Parem on unistada kellesti teisest - ja veelgi rohkem õnnistust langeb su peale. Siin on öeldud, et Iisraeli on osaliselt tabanud pimedus, kuni paganate täistarv saab sisse. Kate võib saada eemaldatud. Katet ei eemaldata mitte teie ega kellegi teise läbi. See eemaldatakse Kristuse läbi. Palve kaudu. Kui me palvetame, siis Jumal teeb seda. Siin on saladus: Kui paganate täisarv saab sisse. Kui me vaatame oma väikese ja tänaste probleemidega planeedi peale, siis me mõistame, et meil on veel nii palju teha: evangeliseerida rahvaid, viia valgust nendesse kohtadesse, kus pimedus on sajandeid valitsenud. Me näeme täna, kuidas Hiina avaneb, kus usklikud põranda all ülistavad Jeesust. Moslemimaades araablased võtavad vastu pääste ja pöörduvad tagasi – võtavad vastu Jeesuse Aabrahamile antud tõotust mööda. Aabrahami lapsed võtavad kõige kallima oma südamesse vastu. Me mõistame, et aeg on lähedal, mil kõik lõpeb. Siis tuleb Iisraeli enda aeg, mil Issand pöördub ise Iisraeli poole. Siis saab see kate eemaldatud. Praegu loetakse iga päev Vana Testamenti. Te hämmastute, kui palju loeb religioosne juut Pühakirja. Meie ei loe seda millegipärast nii palju. Me peame ikka vaatama Pühakirja sisse, rohkem seda lugema ja rohkem paluma Jumalalt ilmutust ja silmade avanemist. Mõned räägivad: Meile ei ole VT vaja. Me elame Uues Testamendis ja meil on vaja ainult Uut Testamenti. See ei ole õige, sest neid kahte tervikraamatut ei saa lahutada. Nad koos on üks tervik. UT on VT peegeldus ja VT on UT peegeldus. Jeesus ei õpetanud UT kaudu. Paulus pöördus oma kirjades VT poole ja tsiteeris sealt kirjakohti. Tähtis on lugeda kõike Kirja. Lugeda Jumala Sõna. Võtame lahti Aamose 8 ptk.11. salm: „Vaata, päevad tulevad, ütleb Issand Jumal, mil ma saadan maale nälja: nälja mitte leiva ja janu mitte vee järele, vaid Issanda sõnade kuulmise järele.“ See janu on täna tõesti väga tuntav. Palvetage täna messiaanlike juutide eest. Iisraelis on kokku loetud väga palju - 15 000 usklikku juuti.
K: Nii palju?
V: See arv on ligilähedane ja mitte täpne küll. Kuid paljud pöörduvad täna Jeesuse poole. Lubage sellega seoses juutidel jääda juutideks. Ega kui juut on vastu võtnud Jeesuse, siis ta ei ole õlipuust eemaldatud. Ta on sellesse puusse poogitud ja on saanud oma geneetilise looga üheks tervikuks. Jumal on avanud tema silmad ja eemaldanud selle katte. Palvetage messiaanlike juutide ja kõikide teiste juutide eest.
K: Me kristlastena ei pea täna olema religioossed ja ei pea paganatena täitma iidseid juutide kombeid, nagu on ümberlõikamine. Me peame jääma nendeks, kes me oleme ja armastama Iisraeli ja juute sellistena, nagu nad on. See on tõesti Jumala rahvas, keda Issand armastab. Ta on öelnud, et Ta armastab seda rahvast. Seda enam peame meie teda armastama ja õnnistama. Me tahame veel kord öelda: Rahu sulle, Jeruusalem. Me tahame ikka ja jälle õnnistada Iisraeli ja iisraeli rahvast. Me armastame juute, me armastame Iisraeli. Me täname Issandat, et Ta hoiab ja kaitseb oma rahvast.
V: Shalom, Yerushalayim. Rahu Iisraelile. Teie palve on kõige suurem õnnistus Issanda ees. Tulgu õnnistus ka teie ellu. Ma palun, et sinu majja tuleks rõõm. Et kurbus muutuks rõõmuks seal, kus emad nutavad oma laste pärast, et nad oleksid terved. Kus vanemad tülitsevad ja lapsed nutavad oma vanemate pärast. Tulgu teie perre tõeline rahu ja täius. Shalom tähendab ka täiust, mis on jagamatu seisund, mida annab vaid Issand. Tulgu teie majja õnnistus kõigis teie tegemistes, Jeshua, Jeesuse nimel. Aamen.

Intervjuu Alexander Roytmaniga 1


LIFE TV INTERVJUU ALEXANDER ROYTMANIGA, september 2008

Küsija: Esimene küsimus teile on väga populaarne küsimus. Miks Iisraeli nimetatakse Pühaks Maaks? Mitte kõik kristlased võivad sellele küsimusele õigesti vastata. Aga ma esitan selle küsimuse teile kui messiaanlikule juudile.
Vastaja: Sellele on täna raske vastata. Kui vaadata kaasaegset Iisraeli, siis võib öelda, et ta on samastunud kõikide rahvastega, sest sealgi võib leida ebapüha. Kuid see küsimus seondub kõige enam Jumala kohaloluga ja Issand on selle maa tõotusega andnud Aabrahamile. See maa, mis meil täna on, on püha, kuna Jumal on selle juutidele andnud. Jumal andis juutidele ka ajaloo. Samuti oli Jumala plaan Aabrahami ja Jeshua kaudu tuua pääste kõikidele rahvastele. Iga usklik peaks kasvõi kord oma elu jooksul ära käima Iisraelis. See oleks ilmselt juba suur pühategu, et näha kõike oma silmaga. Sest Sakarja raamatus on öeldud, et rahvad tulevad Jeruusalemma kummardama. Kummardama ja ülistama Issandat Jumalat Sebaoti. Sakarja 14. ptk. 16. salm räägib: “ Ja kõik järelejäänud kõigist paganaist, kes on tulnud Jeruusalemma kallale, peavad aasta-aastalt minema sinna üles, kummardama Kuningat, Vägede Issandat, ja pidama lehtmajadepüha.“ Siin on öeldud, et kõik rahvad, kes tulevad Jeruusalemma kallale, nad hakkavad seal käima aastast- aastasse Kuningat, Issandat Sebaoti, kummardamas, et pidada Lehtmajadepüha. Ma mõtlen, et vähesed teavad Iisraeli pühadest. Lehtmajade püha ehk Sukkot on üks sügisestest pühadest, mida Iisraelis peetakse. See meenutab juutidele aega, mil nad olid Egiptuses orjad ja kui nad sealt välja läksid. Me ehitame lehtmaju ja tunnistame sellega, et olime millalgi orjad. Kuid Jumal vabastas meid.
K: Tänu Jumalale. Me oleme Lehtmajadepühast kuulnud. Aga me teame vähe, mis püha see on ja mida sellega tähistatakse. On palju traditsioone, mis juhivad meid Elava Jumala, Kuningate Kuninga juurde. Me armastame Iisraeli mitmel põhjusel. Sest see on tõesti Püha Maa. Maa, kus Iisraeli rahvas on alati kummardanud Elavat Jumalat. Täna me kasutame väljendit „judeokristlik kultuur“. Mida te sellest väljendist arvate?
V: Ma arvan, et see väljend on alles alustanud oma elu ja ta saab üha tähelepanu juurde. See väljendab eredalt seda, kuidas kristlased ja messiaanlikud juudid suhtlevad üksteisega. Nad ju kuuluvad sellele samale puule, mille kirjelduse me võime leida Pauluse kirjas roomlastele. Ta kirjutab, et „kui nüüd okstest mõned on ära murtud, sina aga kui metsõlipuu oled nende asemele poogitud ja saad osa õlipuu mahlakast juurest .... „
K: Mis puu see metsõlipuu on?
V: Avame koos Rooma kirja 11. peatüki, ma lugesin 17. salmi. Ma annan selgituse 24. salmist: „Sest kui sina, loomu poolest metsõlipuu oks, oled sealt ära raiutud ja loomuvastaselt poogitud väärsiõlipuu külge – kui palju enam neid, loomu poolest sinna kuuluvaid, poogitakse omaenese õlipuu külge!“ Mida see tähendab? Paulus kirjutab just roomlastele, see tähendab itaallastele. Itaalias kasvavad oliivipuud ehk õlipuud. Ma olen Eestis palju küsinud, kas teil siin kasvavad oliivipuud. Ei kasva. Siis me peame kas äraarvama, kuidas asi on, või pöörduma juurte poole. Õppima tõde, lugedes seda palju sügavamas kontekstis. Me oleme poogitud ühesama puu külge.
K: Mida tähendab "pookima"? Me teame, et poogitakse õunapuid ja pirnipuid ning saadakse uusi sorte.
V: Mis puutub oliivipuud ehk õlipuud, siis ma sain ise hiljuti teada, et metsõlipuud ja kultuurõlipuud omavahel kunagi ei poogita. Kuidas oksi ka ei ristata, nad kuivavad ära. Paulus räägib siin ilmutusest. Me teame, et metsõlipuud ei saa kunagi pookida. Seega me ei saaks kunagi olla koos.
K: Me kristlastena oleme nagu metsõlipuu.
V: Jaa. Mis mitte kunagi ei saa olla koos väärisõlipuuga. Ta on loomuse poolest metsik ja on loomuvastaselt poogitud hea õlipuu külge. Looduses aga sellist asja ei esine. Kuigi nad on üks ja seesama puu, on neid võimatu kokku liita. Ent Issand on need ühendanud. Jeesus on nad ühendanud. Efesose kirja 2. peatükis kirjutab Paulus efeslastele: „Sellepärast tuletage meelde, et teie, kes te varem olite loomu poolest paganad ja keda ümberlõikamatuteks nimetasid need, keda kutsuti ümberlõigatuteks ihu ümberlõikamise tõttu - teie olite tol ajal ilma Kristuseta, kaugel eemal Iisraeli kodakondsuse õigusest ja võõrad tõotuselepingule, teil ei olnud lootust ega Jumalat siin maailmas.“ Kui me oleme vastu võtnud Jeesuse, siis me oleme poogitud puu külge, nagu Paulus kirjutab Ro kirja 11. peatükis. Mu meelest on vale, kui meie vennad kirikus on rääkinud, et meid on poogitud nende asemele. Ma ei tea, milline on eestikeelne tõlge, kuid venekeelses sinodiaalses tõlkes on 17. salmis öeldud, et „te olete poogitud nende asemele ja te olete saanud osa nende juuremahlast“. Siin on justkui vastuolu. Ei saa öelda „nende asemele“, sest kreekakeelses algtekstis on öeldud „nendega koos“. Kujutame endale kõik ette oliivipuud. See on reeglina suur puu, millel on „miljoneid“ oksi. See on tohutu puu. Mõned oksad on siis ära murdunud ja nende asemel ehk nendega koos on poogitud metsõlipuuoksad. Kuid tüvi, juur ja ülejäänud oksad on ju olemuselt sama hea õlipuu. See on ilmutus, et me oleme poogitud koos. Me ei pea alati vaatama mingitele õpetustele ja otsima neist vastuolusid ning eemalduma üksteisest. Sest viimsel ajal on paljude pilgud suunatud Iisraeli poole. Ma usun, et Jumal hakkab ka valgustama kristlikku vaadet. Siinkohal Iisrael ei ela Iisraeli pärast, vaid rahvaste pärast. See on samuti ajalugu. Me näeme, et kristlased seisavad Iisraeli eest, nad on koos juutidega. II Maailmasõja ajal paljud kristlased, keda ma olen kuulnud tunnistamas – nad räägivad, et nad varjasid juute. Nad räägivad: „Me teadsime, et me riskisime oma eludega. Kuid me lihtsalt hoidsime neid oma embuses enda juures. Kui me neid hoiame, siis me säilitame selle geneetilise oliivipuu, millest me täna räägime. Sest me oleme kokku poogitud. Kui juudi rahvas ei säili, siis ei jää ka kristlased alles.“ See on arusaadav.

Thursday, September 17, 2009

Hannas ja Kaifas


Kas sa teadsid, et suurkohus rikkus juudi seadusi 18 korral, mõistes Jeesuse üle ebaseaduslikku kohut? Advokaat Earle Wingo läheneb ristilöömisele kohtujuristina, näidates üksteise järel viise, kuidas Jeesuse üle ebaseadsulikult kohut mõisteti.

Sa saad teada:
* kes olid juutide juhid ja miks nad teadsid täpselt mida nad tegid,
* kui mitut juutide seadust rikuti, et Jeesust lõksu püüda,
* kuidas Jeesus ilma süüdistuse esitamiseta arreteeriti,
* et juutide seadus keelas öiseid ja ühepäevaseid kohtupidamisi,
* miks lõppotsus pühaduseteotuse kohta ei olnud piisav Jeesuse surmamõistmiseks,
* kuidas Jeesuse-vastased süüdistused muutsid roomlaste meelt, et Jeesust tappa.

Enne, kui advokaat Earle Wingo hakkab näitama paljusid juudi seadusi, mis said Jeesuse üle kohtumõistmise jooksul rikutud, annab ta meile põhilistest isikutest ilmeka kirjelduse. Hannas, esimene juutide ülem, kelle juurde Jeesus peale tema ebaseaduslikku arreteerimist toodi, on vähetuntud. Loe siit Wingo huvitavat kirjeldust sellest inimesest ja tema rollist, mida ta ristilöömises mängis.

Katkend Earle L. Wingo raamatust „Seadusevastane kohtumõistmine Jeesuse üle“
Hannas - Juudamaa poliitiline boss
Aastal 7 pKr nimetas prokuraator Coponius oma sõbra Hannase, Seti poja, Aleksandria saduseri, Jeruusalemma ülempreestriks - juutide kõrgeimasse seatud ametisse.
Hannase ülempreesterlik perekond oli mõnede lühikeste vaheaegadega võimul järgneva viiekümne aasta jooksul. Kõik tema kuus poega järgisid selle pika aja jooksul oma ülempreestrist isa ja tema väimees Kaifas pidas sellesama Hannase valitseva mõju varjus seda kõrget ametit ajal, mil Jeesuse üle suurkohtu ees 30 pKr kohut mõisteti.
Kuigi Hannas oli oma hilistes kaheksakümnendates aastates nõdraks jäänud, oli tal suur varandus ja poliitiline võim Jeruusalemmas. Ta oli nende poliitiline juht ja iga tema mõte, sõna ja tegu väljendas tema äärmise egoismi suurust.
On üldiselt väidetud, et vanal Hannasel oli kõige võrratum mõistus kogu Juudamaa juhtide seas ja hirm, kahetsus või süümepiin olid talle tundmatud. Tema türanlik ja ebapüha filosoofia oli „valitse või hävita“ killast.
Ta oli küllalt helde pakkuma oma väimehele mitmeid luksusi ja ta ei hoidnud end kunagi tagasi, et Kaifasele tolle püsivat tänuvõlga meelde tuletada. Seega, Kaifase jaoks ei olnud tema äia poolt tehtavad pakkumised tavatud, vaatamata eetikale, seadusele, moraalile või ükskõik millistele tagajärgedele.
Hannast ei saa pidada religioosseks inimeseks. Olles pühendunud saduser, ta nõustus avalikult usuga, et peale surma ei ole mingit elu ega vaimumaailma. Ta õpetas, et tuleviku tasud ja karistused on absurdsed ja et hauaga lõpeb kõik.
Hannas pidas kõike, mida Jeesus õpetas, ei millekski muuks kui kahtlase valeprohveti abstraktsioonideks. Tal ei olnud kannatlikkust ega lugupidamist Meistri uue usulise õpetuse suhtes.
Tal oli õpetades sügav motiiv haududa koos Kaifase ja rahaahne Juudas Iskariotiga salasepitsusi, et olenemata abinõudest alandlikust naatsaretlasest kiiresti lahti saada. Mõrv oli selle korrumpeerunud isiku jaoks tavaline ja ta ei hellitanud kahtlusi, võttes ette kurja, kui ta sai sel moel täita oma soove.
On märkimisväärne, et need, kes müüsid pühakojas tuvisid ja tallesid, mida ohvrialtaril põletati, olid Hannase rentnikud. Ka tema pankurid said liigkasumlikust rahavahetusest kasu, kui rooma münte templiraha vastu vahetati.
Nad olid seal selleks, et suurendada oma tööandja niigi paksu rahakotti ja Hannas ei näinud selles midagi halba, kui nad pühakojas sellise kõlvatu asjaga tegelesid. Sest ta ei pidanud pühakoda millekski muuks kui käepäraseks kohtumispaigaks, kus rahvas oma usulisteks toiminguteks kogunes ja kus tema isiklikuks hüvanguks võis ebaõiglast rahavahetust teostada.
Milline vaatepilt. Vaeste juutide hulk kõmpimas päevast-päeva pühakotta oma ohvreid ohverdama, ostmas tallesid ja tuvisid ning vahetamas Hannase vahendajate kaudu oma münte, kuna tema käes oli selle räpase äri monopol.
Hannas oli kuulnud, nagu tuhanded juudamaalasedki, Jeesuse tehtud imedest, eriti Tema Laatsaruse ülesäratamisest surnuist. See ärritas vana meest väga. Ta oli nüüd oma järgijate silmis naeruväärne, sest kogu tema kuulutus ja õpetus seisnes selles, et elu pärast surma on jama.
Ei saanud selle sündmuse toimumist eitada, kuna sellest tunnistasid sajad lugupeetud juudid, kes uudist kiiresti maal levitasid.
Oma tagasitõmbumise aastatel oli Hannas sunnitud tunnistama, et tema järeldused surnute ülestõusmise kohta olid alandliku galilea mehe poolt ümberlükatud. Tema prestiiž hakkas kahanema ja pidi midagi kiiresti tehtama, et kõrvaldada probleemitekitaja, kelle imeteod ja õpetused olid põhjustanud tema suurt häbisse sattumist.
Et õhutada hävitavat vaenutuld, saadeti Hannasele sõna, et Jeesus oli isiklikult ajanud tema rahavahetajad ning tallede-tuvide müüjad pühakojast välja Jeruusalemma kärarikastele tänavatele, põigeldes Jeesuse tugevas käes olevate piitsapaelte eest.
Hannas oli raevus, alandatud ja otsustav. Pühakoja puhastamist peeti otseseks väljakutseks Hannase ja tema saduseride autoriteedile. Nad otsustasid tasuda samaga.
See juhtus kohe peale episoodi, kui Hannas ja Kaifas astusid räpasesse ja kõlvatusse vandenõusse Juudas Iskariotiga, kes pidi Meistri ära andma.
Johannes räägib meile, kus Jeesust esiteks kinni peeti pärast Tema ebaseaduslikku arreteerimist väljaspool Ketsemani aeda:
Väeosa ja ülempealik ja juutide sulased võtsid nüüd Jeesuse ja sidusid ta kinni ning viisid esiteks Hannase juurde, sest see oli Kaifase äi, ja Kaifas oli tol aastal ülempreester.Jeesuse viimine esiteks Hannase juurde ei olnud juhus. Seda oli niimoodi kavandatud. Hannas vajas vaid teada, et Jeesus oli kinni võetud. Ta sai seejärel koos Kaifasega, ülempreestriga, kutsuda salaja öösel kiiresti kokku suurkohus, luua ainult 23st valitud mehest kvoorum ning alustada kohut Kristuse üle ja teha Tema teenistusele lõpp, mõistes Ta surma ajal, mil Ta sõbrad veel magasid. Seda nad just tegidki. Põhimõttetu ja musta südamega Hannas mahitas koos Juudase ja Kaifasega meelsasti Jumala Poja külmavereliset mõrvamist.


Tõlge: Vaimulik Varasalv

Tuesday, September 15, 2009

Benny Hinni materjalide põhjal 2/2009


JUUBELIAASTA (vaimne)

Oleme sisenemas uude muutuste aega. Vaata maailma olukorda ja sa näed seinal arusaamatut kirjutist. Kui inimesed seisavad väljakutsega silmitsi, toob Jumal muutuse.

Jumal määrab meile aegajalt raskusi, et meie usku katsuda. Jumal lubab mõnikord probleeme, et kasvatada meie usku. Raskused on head, kui nad ergutavad usku. Väljakutsed lükkavad su nurka, kus sa pead hakkama uskuma. Nad tõmbavad su välja su mugavuse tsoonist.
Kui oled raskustes, Jumal tegutseb vägevasti. Jumal vastab, kui sa oled võitluses ja Tema vägi saab vabastatud.


Maailm läheb täna läbi võitluste ja probleemide, meie teame aga, et muutus on tulekul. Jumala rahvas on sunnitud uskuma Jumalat, mitte oma tööandjaid. Nad peavad hakkama uskuma Jumalat, mitte inimlikku tarkust, võimeid või mõistust.
Kui oled raskustes, vajad sa imet!


3 Moosese raamatus andis Jumal oma raskustes olevatele lastele Juubeliaasta! Moosese Seaduse järgi oli iga viiekümnes aasta Juubeliaasta, mil orjad ja vangid vabastati, võlad kustutati ning Jumala arm ja vägi valati külluslikult välja.


„Loe enesele seitse aastanädalat, seitse korda seitse aastat: nõnda saab sulle seitsme aastanädala aega nelikümmend üheksa aastat. Siis lase seitsmendal päeval kõlada sarvehäält: lepituspäeval kõlagu sarv kogu maal!“ 3 Mo 25:8,9


Jumal on vabastamas kogudusele teist Juubeliaastat!
Kuidas ma seda tean? Ma tean seda Vaimus. Tingimused selleks on valmis. Usklikud on seotud, raskustes, orjuses, võlgades. Nad kisendavad, et vabaneda. Jumal ei toonud Iisraelile vabanemist kuni Tema lapsed hakkasid vabakssaamise pärast kisendama. Ta ei andnud neile vabastajat, enne kui tekkis vajadus Moosese järele. Enne seda, eriti Joosepi ajal, läks kõik hästi. Oli suur kasvamine. Siis tuli kuri vaarao, kes hakkas rahvast rõhuma, kuni nad hakkasid Jumala poole kisendama.
Inimesed peavad hakkama kisendama, enne kui Jumal meie kisendamist kuuleb. Niikaua kui me oleme vait, ei ole Jumalal vajadust meie heaks liikuda.
Kui Iisraeli lapsed kisendasid, Jumal mitte ainult ei vabastanud nad Egiptuse orjusest, vaid Ta ka rajas süsteemi, mis võis jätkata vabastamist taas ja taas iga viiekümne aasta järel, kuulutades maal välja Juubeliaasta. Iga põlvkond võis Juubeliaastal saada vabaks ja selle vabastamisega kaasnes seitse imelist tõotust, mis peaksid tänaste usklike jaoks olema tähendusrikkad:


1. Vabadus
„Ja pühitsege viiekümnendat aastat ning kuulutage vabakslaskmist kõigile elanikele maal; see olgu teile juubeliaastaks: igaüks teist saab tagasi oma pärisosale ja igaüks pöördub oma suguvõsa juurde.“ 

3 Mo 25:10

Orjaike on julm isand. Orjus ei ole Jumalast. Täna on liiga palju inimesi finantsorjuses. Kui sa laenad raha, oled sa laenuandja ori. Jumal on valmis üleloomulikult vangid vabastama. Vabadus on tulekul!


2. Pärisosa
„Niisugusel juubeliaastal peab igaüks saama tagasi oma pärisosale!“ 3 Mo 25:13
VT ajal ei tohtinud orjad minna koju. Juubeliaasta jooksul aga lubati kõiki naasta koju perekondade ja omandi juurde. On aeg, et usklikud saavad Jumala poolt tõotatud omandi kätte. Ta on tõotanud tervenemist, vabanemist ja head käekäiku. Hingevaenlane on sind liiga kaua saanud maha kiskuda, sest ta on tulnud “varastama, tapma ja hukkama“, aga Jeesus on tulnud, et sul oleks „elu ja kõike ülirohkesti“, Jh 10:10. Saatan tahab sind jätta sinu parimast ilma. Ta teeb kõik, et sind Jumala tahte tegemisest eemal hoida. Ta tahab sind peatada, et sa ei läheks tagasi oma pärisosale ja ei saaks kätte kõike seda, mida Jumal sulle soovib. Käes on aeg, et sa naased oma pärisosale!


3. Täielik taastumine sinu perekonnale
„Igaüks pöördub oma suguvõsa juurde,“ 3 Mo 25:10.
Koos naasmisega oma pärisosale, said inimesed naasta perekonna juurde. Juubeliaastal said kodud taastatud. Võibolla on su perekond killustunud. Su lapsed on Jumalast eemal ja kurja poolt vangistatud. Asjad peavad muutuma. Tulevasel Juubeliaastal tahab Jumal perekonnad üleloomulikult taas kokku tuua.

4. Põlluvilja rohkenemine
„Sest juubeliaasta olgu teile püha: te sööte põllult, mida see rohkem kannab!“ 3 Mo 25:12
Orjade omanikud sõid põldudelt parimat – selle juurdekasvust. Orjad sõid ülejäägi. See peab muutuma. Põlluvilja kasv viitab edukusele. Sa saad selle kõik, mitte jäägid! Jumal tahab tuleval Juubeliaastal liikuda üleloomulikult.


5. Vabadus rõhumisest
„Ja kui te oma ligimesele müüte või oma ligimeselt ostate, siis ärge üksteist rõhuge!“ 3 Mo 25:14.
Kui Jumal valab tuleval Juubeliaastal välja üleloomulikku õnnistust, ei saa saatan sind enam rõhuda. Inimesed ei saa enam sind rõhuda. Sa tuled välja raskustest ja võlgadest! Finantsrõhumine saab vajuma minevikku usklike jaoks, kes mõistavad ja tegutsevad selles, mis on tulemas!

 
6. Turvalisus
„Tehke mu määruste järgi ning pidage mu seadusi ja täitke neid, et te võiksite julgesti maal elada!“ 3 Mo 25:18
Jumal tahab su finantse kaitsta, vaatamata sellele, mis ebakindlas majanduses juhtub. Maailm on viimaste kuude jooksul kaotanud miljardeid dollareid. Börs on olnud kaootiline. Paljud pangad on langenud. Korporatsioonid, mis on tundunud olevat raudkindlad, on pankrotistunud. Rikkad inimesed on ühel päeval avastanud, et kogu nende raha on haihtunud. Usklikud, kes mõistavad ja tegutsevad tuleval Juubeliaastal, on üleloomulikult kaitstud!


7. Kolmekordsed õnnistused
„Siis ma saadan teile kuuendal aastal oma õnnistuse, et see annaks saaki kolmeks aastaks,“ 3 Mo 25.21.
Jumal on Juubeliaastal tõotanud, et Ta saadab oma laste üle sellise õnnistuse, et üks aasta annab kolme aasta vilja. Kas oled valmis kolmekordseks tasuks! Tuleval hooajal võivad kolmekordsed õnnistused saada sinu omaks!
Seitse Juubeliaasta õnnistust võivad saada sinu omaks. Kuidas? Läheme tagasi VT juurde. Juubeliaasta algas sügisel. Lepituspäev saabus lõikuspüha ajal. See oli eriti tähendusrikas päev: 
„Ja Issand rääkis Moosesega, öeldes: Aga kümnes päev selles seitsmendas kuus on lepituspäev; see olgu teile pühaks kokkutulekuks: alandage siis oma hinged ja ohverdage Issandale tuleohvreid! Sel päeval ärge tehke ühtegi tööd, sest see on teile lepituspäevaks, mil teie eest lepitust toimetatakse Issanda, teie Jumala, ees!“ 3 Mo 23:25-28

2009. aastal algab Jom Kippur (suur lepituspäev) päikeseloojakul, mis alustab heebrea kuu Tishri 10. päeva, mis on pühapäeval, 27. septembril. Ja lõpeb esmaspäeva õhtul, 28. septembril. Siis algab Lehtmajadepüha (Sukkot) Tishri 15 päeval, mis on viies päev peale Jom Kippuri.


Juubeliaasta algas aastaajal, mil Iisraeli lapsed kogusid saaki. Ma kogen sel aastal juhtimist kinnitada, et kõik seitse Juubeliaasta tõotust saavad alates Lepituspäevast usklike üle välja valatud. Mida enam sa Piiblit uurid, seda enam sa mõistad, et Jumal on üksikasjade Jumal. Juhuseid ei ole. Lõikuseaeg saabub loomuldasa sügisel. Me teame ka, et vaimulik lõikus järgneb loomulikule lõikusele. Apostel Paulus kirjutas: „Kuid esmalt ei ole vaimne, vaid maine, siis alles tuleb vaimne,“ 1 Ko 15:46. Vaimne järgneb loomulikule.
Kui Lepituspäev toob loomuliku lõikuse, las usk tõusta sinu südames, et vaimulik, üleloomulik lõikus saaks tulla. Haara kinni Juubeliaasta seitsmest tõotusest. Ma palun, et sa ühined minuga paastus 28. septembril. Kas oled valmis saama vabaks orjusest, mida sa oled pidanud liiga kaua taluma? Kas oled valmis kõigiks seitsmeks tõotuseks? Kas sa tead, miks Jumal õnnistas Iisraeli lapsi Juubeliaastal? Isegi, kui nad olid vasesuses ja orjuses, nad külvasid seemneid, nagu Mooses neid oli õpetanud.


„Austa Issandat oma varandusega ja uudseviljaga kõigest oma saagist, siis su aidad täituvad küllusega ja veiniaamid ajavad üle.“ 

Õp 3:9,10

Isegi kui kõik pühad on Kristuses täidetud, ei tühista UT ohvrite seadust. Seetõttu, kui Issand andis meile oma Kuningriigi seadused, Ta taaskehtestas andmise seaduse. Kui me liigume Lepituspäeva poole, on vajalik, et me kuuletume Issandale andmise asjus. Läbi Jumala Sõna on andjale antud suured tõotused ja ma tahan, et sa ei jääks nendest taevastest hüvedest sellel uskumatul lõikuse ja õnnistuste ajal ilma. Kui Ta andis meile oma Kuningriigi seaduse, ütles Issand Jeesus, suurim autoriteet taevas ja maa peal: „Andke ja teile antakse – hea, tihedaks vajutatud, raputatud, kuhjaga mõõt antakse teie rüppe, sest selle mõõduga, millega teie mõõdate, mõõdetakse teile tagasi!“ Lk 6:38


Suurim asi, mida sa saad enda ja oma armsate jaoks teha, on kuuletuda Issanda sõnadele.
Kristlased on Lepituspäeva ja selle vabatahtlikke ohvreid liiga sageli ignoreerinud. Sel aastal, kui me liigume Juubeliaastasse, on aeg avada iga õnnistuse lukud, mis Jumalal on sinu jaoks varuks. Austa Jumalat: „Kolm korda aastas pead mulle püha pidama... ja ükski ärgu tulgu mu palge ette tühje käsi!“ 2 Mo 23:14,15


Jumal on alati pööranud tähelepanu sellele, mida Tema lapsed annavad. Ta on selles väga üksikasjalik. Meie Issand Jeesus istus pühakojas ja vaatas, kuidas inimesed andsid, ka lesknaine sai au osaliseks, kui ta pani kirstu oma kaks viimast leptonit. Jumal paneb ka tähele, millal me anname. On huvitav, et Piibel toob esile, kuidas Jumal austas loomaohvreid, mida toodi koos tõotusega: „Ma lähen su kotta põletusohvritega, ma tasun sinule oma tõotused, milleks mu huuled avanesid ja mida mu suu ütles mu kitsikuses. Ma toon sulle lihavaid põletusohvreid koos jäärade ohvrisuitsuga, ma valmistan sulle ohvriks veiseid koos sikkudega,“ L 66:13-15.


Iisraeli lapsed teadsid, kui tähtis oli seda tehes anda tõotust. Jumal vaatab hoolega, mida ja millal me anname, sest niimoodi Ta kogub toetust oma Kuningriigile. Issand Jeesus, kõrgeim autoriteet taevas ja maal, kui Ta andis meile oma Kuningriigi seaduse, lisas Lk 6:38: „Andke ja teile antakse – hea, tihedaks vajutatud, raputatud, kuhjaga mõõt antakse teie rüppe, sest selle mõõduga, millega teie mõõdate, mõõdetakse teile tagasi!“


Lepituspäeva tähele panemist, millega kaasneb paast ja ohvrid, on kristlaste poolt liiga sageli ignoreeritud. Aga käes on aeg avada lukud iga õnnistuse juurde, mis Jumalal on sinu jaoks valmis. ... Valmistu tulevaks Juubeliaastaks! Iisraeli lapsed teadsid, millal pühad saabusid ja nad valmistusid selleks. Nad teadsid samuti, millal Juubeliaasta oli tulemas ja nad ootasid kannatamatusega, mida Jumal hakkas tegema.
Vaata sinagi, mida Jumal hakkab tegema, kui oled andja!


Tõlge: Vaimulik Varasalv