Saturday, November 7, 2009

Prohveti varasalvest 2

... jätkub ISAD JA POJAD

1 Ko 4:15 räägib Paulus midagi väga huvitavat.
Paulus elas selles koguduses poolteist aastat ja tegi nende keskel tööd. Ta andis neile üle kõik, mida ta ise oli saanud. Seepärast oli tal õigus öelda: Mina olen teie isa. Teil on olnud palju juhendajaid – aga Kristuses Jeesuses olen mina teid sünnitanud. Mina olen teie isa!

Mida see meile ütleb? See ütleb, et meil on ka vaimulikud isad – vaatamata sellele, et meil on palju juhendajaid... .
Kes on need juhendajad?
Juhendajaks on igaüks, kes sind juhendab, treenib, õpetab. Vahe isa ja juhendaja vahel on see:
*Isad kasvatavad meid üles,
*Juhendajad motiveerivad meid, treenivad meid, annavad meile nõu.
Loomulikult on isadepoolse üleskasvatamise sees juhendamist ja motiveerimist – aga peamine ülesanne on lapsed üles kasvatada.

*Isad ei ole huvitatud oma laste heatahtlikust õlale patsutamisest ja nende tähtsaks tegemisest.
*Isad on huvitatud oma laste üleskasvatamisest!
*Isa eesmärk ei ole sinust kedagi kuulsat ja tähtsat teha – vaid isa eesmärk on sind täiustada.
*Isad on selleks, et aidata lastel täiskasvanuks saada – nad tahavad näha, et neist parim esile tuleks.

See on nagu püha pinge poegade-laste ja isade vahel. Seepärast Paulus ütlebki korintlastele:

Jah, teil on palju juhendajaid, aga mina olen teid sünnitanud.

Kes on teie vaimulik isa?

On oluline, et teie seda teaksite, sest tänasel päeval on meil palju kadunud poegi. Me ei saa olla isadeks kadunud poegadele, kui me ise ei ole kogenud, et meil on isad olnud. Ehk teisisõnu – väga raske on olla isaks kellelegi teisele, kui sul endal pole isa olnud. Kuidagi võib see õnnestuda, aga sellega kaasneb palju raskusi. Miks? Kuna sul pole olnud isa, sa ei tea täpselt, mida teha.
See on meie tänapäevase põlvkonna häda!
Meil ei ole olnud isasid!


Autor: Vaimulik Varasalv

No comments:

Post a Comment