Saturday, June 12, 2010

Sõnum ja õpetus 5/2010

Südamehüüd oli, et igaüks, kes täna siia tuleb - et meie kõikide elus oleks üks nelipühapäev ja mitte ainult meie koguduses, vaid kogu Eestimaa koguduses oleks täna üks tõeline nelipühapäev, kus me saaksime kokku Jumala Vaimuga ühel erilisel viisil. See, mida ma täna rääkida tahtsin, oli... Ma vaatan, kuidas PV muidugi juhib, aga need on võib olla lihtsad asjad ja vanemad olijad ütlevad, et me teame neid nii ammu. Aga on nii paljud, kes ei tea ja see on traagiline. On nii paljud, kes jäävad Jumala parimast selle tõttu ilma, et nad ei pane tähelegi Püha Vaimu ja Tema tööd. Täna on hea päev sellest rääkimiseks. Kui PV välja valati ja nähti inimeste peal lõhestunud tulekeeli, siis praegu on see täpselt samamoodi võimalik. Ka teie peal võidakse näha lõhestunud tulekeeli. Kui te avate oma südame niimoodi nagu ei eales enne... Me palvetame Isa poole Jeesuse Kristuse nimel, aga kelle läbi? PV läbi. Ma siiski enne loeksin, mida Jeesus rääkis Pühast Vaimust ja vaatame, mida Jumala Vaim edasi teeb. Ma ei pea pikka jutlust, tahan rääkida lihtsalt seda, mis on minu südames ja mis on Jumala Vaimu südames. Ainuke sõna kaks nädalat tagasi, kui ma sain teada, et täna juhatan koosolekut, oli ainult kaks sõna: Püha Vaim. Nelipühapäev - ja muidugi PV. Ütlesin: „Jumal, anna mulle ikka sõna.“ Tuleb jälle: PV. „Aga mul on sõna vaja, ma ei taha lihtsalt minna inimeste ette, mul on sõna vaja,“ – PV. Ma siis higistasin sellega kaks nädalat, et ainult kaks sõna. See on loomulikult tohutult lai teema, aga just see, mida teil täna vaja on. Ma palun, et Jumal tooks selle esile. Ma loeksin ette Jh 14:15-17. See on PV tuleku tõotus. Siin on juba kirjas see, miks on PV läkitatud. Jeesus räägib siin: „Kui te mind armastate...“ 25. salmist: „Seda ma olen teile rääkinud ...“ 16. salmis Ta ütleb jälle: “Ja ma palun Isa ja Ta annab teile teise Lohutaja, et tema oleks teiega igavesti.“ Usun, et Sõna rääkis juba üksjagu enese eest. Ma palun, et sa ennast läbi katsuksid, kas PV on sinu Trööstija. Kui sul on väga valus, kelle poole sa pöördud? Kas sa pöördud inimeste poole või sa pöördud PV kui Trööstija poole? Kas PV on sinu Õpetaja, kes juhatab ja õpetab sind kõigesse tõtte? Kui sa hakkad Sõna lugema, kas sa ütled: „Kallis PV, ilmuta mulle sõnast Jeesust. Ilmuta mulle, mis siin on kirjutatud.“ Kas sa ütled Talle seda?Või kui sul on rahalised raskused või oled raskustes või rõhumise all ja sa ei tea, mis su elus sünnib –
kas sa suhtled Temaga, kas sa küsid Tema käest? On üks hea kirjakoht 2 Ko 13:13: „Isa armastus, Jeesuse Kristuse arm ja PV osadus olgu teie kõikidega.“ Me räägime palju, et olge Jumalaga osaduses. Mõni küsib: kuidas, kellega, ma ei oska. Isa ja Jeesus on taevas, PV on siin. PV on välja valatud teie südametesse. Te olete osaduses PVaimuga ja nüüd ma küsin: kas ikka olete? Kas PV on teie kõige lähedasem sõber? Kas te räägite PVaimuga? Kas teil on Temaga osadussuhe? Mõni ütleb, ei, mul on osadus Jeesusega. Jaa, aga osadus Jeesusega saab olla ainult PV kaudu. Tema ilmutab, Tema võtab sellest, mis Isal on, ja annab teile. Tema ilmutab teile Jeesust. PV on see, kes ilmutab teile Jeesust. PV on see, kes teid õpetab ja juhatab. PV on see, kes teid aitab teie igapäevases elus. Tõotus on, et PV on teiega igaviku otsani. On kaks kirjakohta, mis on pannud mind mõtlema ja vahel ka kurvaks teinud. Ef 4: 30 ütleb, et ärge kurvastage PVaimu. Mitte kusagil Piiblis ei ole, et ärge kurvastage Isa, ärge kurvastage Jeesust. Te kurvastate Jumala PVaimu. Kui me oleme sõnakuulmatud, siis me kurvastame Teda. Kui me ei kuula teda, Ta tahab meid aidata, Ta tahab olla meie juures, aga me ignoreerime Teda – siis me kurvastame Teda. Kui sõber on teie juures ja te ignoreerite teda, mis te arvate, kas sõber kurvastab või ei kurvasta? Ma arvan, et see sõber tõsiselt kurvastab, kui ta on teie poolt ignoreeritud. Aga PV on Jumala kolmainsuse kolmas Isik. Ta on PÜHA VAIM. Me rääkisime täna Pühast Jumalast. Ta on PÜHA VAIM ja Ta on püha ja Ta on Isik ja Temaga saab suhelda. Need on nii lihtsad algtõed, aga me unustame vahel need nii kergesti ära, sest Kiri ütleb, et Jumala Vaim on meie sees, et me tõesti tahame ja suudame teha Tema hea tahte kohaselt. See on PV, kes meie sees on tegev, et me jaksame üldse tahta teha Isanda tahet. See on PV, kes ilmutab meile Jeesust ja tema armastust. Ja Kiri ütleb, et Jeesuse Kristuse armastus on PV kaudu valatud meie südametesse. PV on meile lähemal, kui me ise oleme. Ta on PV ja Ta on Jumal ja samas on Ta Elava Jumala vägi. Mõned ütlevad: „PV langes peale ja inimesed kukkusid väe all maha.“ See külg on Pühal Vaimul olemas. Ta on Elava Jumala vägi. Samas on Ta Jumal ja püha Jumal. Ja samas Ta tahab olla sinuga osaduses. Mõelge, mis and see meile on.
Elav Jumal, Elava Jumala Vaim tahab olla meie kõigiga osaduses. Ta tahab olla meie kõige lähem sõber, juhatades ja õpetades meid kõigesse tõtte, trööstides, aidates, suunates. Kas meil ongi midagi rohkem vaja? Me ei saa iseenesest ennast juustest üles tõsta. Me ei saa iseenesest ennast paremaks teha. Päris kindlasti mitte. Ühtki tõotust täita. Me vajame kõik Elava Jumala Vaimu. Kui noored rääkisid, mu kõrv püüdis kinni selle, et kui me oleme kurvastanud, siis parandame sellest meelt. Igaüks võib parandada meelt, sest kui Jumal annab andeks, siis Ta annab ja unustab. Me võime parandada meelt, kui me oleme kurvastanud oma mõtteviisiga, oma sõnadega Jumala PVaimu. Teine kirjakoht ütleb ka, et ärge kustutage Vaimu. Me vahel seisame vastu PVaimule. Ap 7:51 ütleb, et nad panid vastu Pühale Vaimule Teda kurvastades. Me võime Teda oma elus kustutada. Ta puudutab meid, Ta räägib meile asju, Ta toob meie silme ette inimesi, keda me aastaid pole näinud, et me nende eest palvetaksime. Ta tuletab meile meelde, et me ei ole Sõna lugenud. Ta tuletab meile meelde, et me ei ole palvetanud. Kui me jätkuvalt ignoreerime Teda (olen seda pattu teinud), siis Ta ei lähe küll minema, aga Ta kurvastub ja tõmbub tagasi ja me ei tunne enam Tema ligiolu. Mõni ütleb, aga ma ei ole kunagi Jumalat tundnud, ma ei ole tundnud Jumala ligiolu. Sa saad tunda PV ligiolu, kui sa hakkad PVaimuga suhtlema. See lihtne sõnum, millega ma kutsun üles, ongi see, et te räägite küll Isa Jumalaga Jeesuse nimel, aga kui te olete oma vaikses palvekambris, siis rääkige lihtsalt PVaimuga. Benny Hinn on kirjutanud väga hea raamatu „Tere hommikust, PV!“, mis kunagi aastaid tagasi muutis mu elu. Me kõik eksime, aga ma usun, kui mõne kohta öeldakse: „No palveta, sinu palveid kuuldakse.“ Tegelikult kõigi palveid kuuldakse. Aga miks vahel tundub, et mõne palveid kuuldakse rohkem kui teise palveid? Tõesti, ma vähemalt tahan ja palun ja soovin ja igatsen, et minu palved oleksid mulle antud PV poolt minu südamesse ja et PV juhataks minu palveelu. Kui ma ei tea, mida palvetada, siis Ro 8 on öeldud, et PV teeb meie sees palveid sõnulseletamatute ohkamistega. Kui me anname ennast PVaimule üle ja kui me ka ägame-oigame, siis Tema teeb meie sees neid palveid ja asjad muutuvad ja asjad sünnivad. Meie mõistus on nii piiratud.

No comments:

Post a Comment