Wednesday, December 5, 2018

Benny Hinn: Lepingu armastus

 Jumala lepingu armastus

Ma räägin lepingust ja aitan sul mõista, miks algkoguduses oli teistsugune elu, nende ülistus oli teistsugune. Sest nad mõistsid lepingut, nad nägid usuelu ja piiblit erinevalt. Tänapäeval me ei mõista seda. See sõnum kinnitab su usku, sest ma usun, et tagakius tuleb Läände. See aitab teid tulevases tagakiusus. Kõik, kes elavad jumalakartlikult, kogevad tagakiusu, kaasaarvatud siin Ameerikas. Me oleme siin riigis olnud säästetud, aga ma usun, et enam mitte kauaks. Miks algkogudus jäi ellu? Sest nad tundsid lepingu väge, mis mõjutas nende elu ja aitas mõista päästet. Nende palve ja ülistus oli vastus lepingule. Nende palve, teenistus, ülistus oli selle vastus ja mõistmine, mis on leping. Me usklikena nimetame piiblit testamendiks, vanaks ja uueks testamendiks – aga see on pigem leping. Leping pole kokkulepe, sest kokkuleppe üle saab vaielda ja seda saab muuta. Lepingut ei saa muuta.  

2 Moosese 24:7,8: „Siis ta võttis seaduseraamatu ja luges seda rahva kuuldes. Ja nad ütlesid: „Kõik, mida Issand on käskinud, me teeme ja võtame kuulda!“ Ja Mooses võttis verd, piserdas rahva peale, öeldes: „Vaata, see on selle lepingu veri, mille Issand teiega on teinud kõigi nende sõnade põhjal!“ Mooses nimetab Jumala Sõna lepinguraamatuks.  
5 Moosese 7:9: „Ja tea, et Jehoova, su Jumal (Elohim, Looja) on Jumal (Elohim), ustav Jumal (El), kõigeväeline, kes lepingut peab ja heldust osutab tuhandetele põlvedele (st igavene pärand) neile, kes teda armastavad ja tema käske peavad.“   Me teenime Jumalat, kes peab lepingut. Heebreakeelne bereith on „sidumine, kohustumine“. Leping on siduv, murdumatu kohustus kahe osapoole vahel ja see loob armastavat suhet, kus kumbki pool on seotud konkreetsete tõotustega teineteisele. Lepingut, st maist lepingut saab murda ainult surm. Me peame mõistma, et Kõigeväeline Jumal aitab meil mõista lepingut nii, et Ta võtab näiteks midagi inimestele arusaadavat. Idamaades on lepingud igapäevased, Läänes mitte. Seal, kust ma pärit olen, ei ole eriti abielulahutusi, sest abielu on leping. Siin on kogu aeg lahutusi, sest seda ei nähta lepinguna, abielulepinguna. Abielu rajaneb lepingul. Minu õde Rose ja tema mees George ... Armastus on otsus ja sa teed selle otsuse, sest sa tunned seda meest. Seal ei ole isegi lahutuse mõtet, sest see on leping. Abielupooled austasid nende vanemate tehtud lepingut. Jumal aidaku meil mõista lepingut selle inimliku näite varal.  
Oletame, et üks grupp inimesi tahab astuda lepingusse teise rahvaga, ja nad valivad ühe inimese, kes neid esindab. See mees saab kogu rahva esindajaks. Siis kogu rahva ajalugu ja saavutused on tema ajalugu/saavutused. Nagu Taavet ja Koljat. Selles lahingus vilistidega oli Taavet Iisraeli esindaja. Ta läheb kuningas Sauli juurde ja saab temalt meelevalla, et esindada kogu rahvast. Vilistid valisid oma esindajaks Koljati. Taavet oli siis kogu Iisraeli rahvas. Rahva ajalugu ja tulevik oli nüüd ühes mehes. Tema võit sai kogu Iisraeli võiduks, ajalooks, tulevikuks. Ta sai rahvaks ühes ihus (Koljat samuti). Taaveti võit oli vilistide kaotus. Et me mõistaksime, et leping pole võimalik ilma esindajata/asendajata, tagajata, kes tagab sätted. Esindaja saab selle rahva tegudeks ja saavutusteks. Me oleme saanud Jumalalt väe. Lepingu tegemisel, mille Jumal meiega tegi, on oluline üks asi. Miks Taavet võttis selle koha? Sest ta armastas oma rahvast. Armastus oli põhjus, miks ta oma elu ohverdas. Kui ta läks Koljati vastu, teadis ta, et võib rahva eest surra. Asja sisu on armastus. Ma esindan oma rahvast, et keegi teine Iisraelis ei peaks surema.  

Jumala lepingu sisu meiega on armastus. Miks Ta tegi lepingu? Armastuse, halastuse pärast. Heebrea keeles on halastus checed. Selle tähendus on ka lepingu armastus. Halastus=lepingu armastus, püsiv armastus/heldus.  5 Moosese 7:9 esineb sõna checed mitu korda. Meie olemine usklikena on sündinud checedist. Miks tuli Jeesus maa peale? Jumala lepingu armastus! Jumal sidus ennast selle lepinguga!
 Jesaja 54:8-10: „Ülevoolavas vihas peitsin ma oma palge silmapilguks su eest, aga ma halastan su peale igavese heldusega, ütleb Issand, su lunastaja. Sest see on mul nagu Noa päevil, kui ma vandusin, et Noa veed enam ei ujuta maad: nõnda ma vannun, et ma ei ole sinule vihane ega sõitle sind. Mäed liiguvad ja künkad kõiguvad küll, aga minu heldus (checed, lepingu heldus) ei liigu su juurest ja minu rahuseadus ei kõigu, ütleb Issand, su halastaja.“ Kui inimene teeb pattu ja Jumal peidab oma palge, siis Ta tuleb ikka otsima inimest. Miks? „... aga oma igaveses helduses ma osutan halastust.“ Kui sa teed pattu, siis Tema lepingu armastus tuleb sind otsima. Ta ei anna alla halastuse lepingus olevate pühade suhtes. Kui sa kukud, libastud, peidab Ta hetkeks oma palge, sest sa teed pattu. Aga Tema halastus paneb Teda sind otsima. Lepingu armastus ei anna kunagi alla. Lepingu armastus ei lase Jumalal kunagi oma laste suhtes alla anda. Ta jätab need 99 ja läheb otsima ühte lammast – suur lohutus meile. See ei tähenda seda, et võid pattu jätkata, sest sa ei taha armastusele pettumust valmistada.  
Salm 10 ütleb (ümbersõnastus): „Minu checed, halastus ei liigu ega muutu! Minu püsiv, kindel, hääbumatu armastus ei lahku sinust!” Kui Taavet tegi Batsebaga pattu, pidi teda seaduse järgi selle eest surmatama. Ta plaanis ka Uurija surma. Ta tegi kaks pattu. Kui ta tuli Jumala juurde, ei lootnud ta Jumala seadusele, vaid Tema checedile, Psalm 51:1: „Jumal, ole mulle armuline oma heldust mööda, kustuta mu üleastumised oma rohket halastust mööda!“ Ta tuli Jumala juurde ja ütles: „Ära unusta oma checedi. Ole mulle armuline," – checed! Ta panustas Jumala lepingu checedile. Ja Jumal ütles: „Jah!“  Võimas, kui sa näed lepingu südant – halastust. Kõikvõimas Jumal otsustas meid päästa, keegi ei nõudnud Temalt seda, Ta ei olnud ebatäiuslik, et vajas inimesi oma südames, kuna oli üksi. Seda ei ole piiblis. Põhjus on Tema armastus. Ta otsustas meid päästa armastusest. Ainus pääste ja lepingu põhjus on tingimusteta armastus.

Issanda Jeesuse ema Maarja mõistis seda, kui Püha Vaim tuli tema peale, Luuka 1:54: „Ta on aidanud oma sulast Iisraeli, pidades meeles oma halastust,“  checed. Maarja ütles, et Jeesus on Jumala suur heldus. Ta peab Jumala lepingut.
Salmid 47-54: „Mu hing ülistab Issandat ja mu vaim hõiskab Jumala, minu Päästja pärast, sest ta on vaadanud oma teenija madaluse peale. Sest vaata, nüüdsest peale nimetavad mind õnnistatuks kõik suguvõsad, sest mulle on suuri asju teinud Vägev ja püha on tema nimi ja tema halastus on nende peal põlvest põlveni, kes teda kardavad. Ta on näidanud oma käsivarrega kangust, ta on pillutanud need, kes on ülbed oma südame meelelt. Ta on tõuganud maha vägevad nende troonidelt ja ülendanud alandlikke, näljaseid on ta täitnud heade andidega, ent rikkad saatnud minema tühjalt. Ta on aidanud oma sulast Iisraeli, pidades meeles oma halastust.“ Miks Messia tuli? Tema helduse pärast! Checed! Jeesus on Jumala suure helduse tulemus. Jumala checed lihas. Püsiv, muutumatu Jumala halastus lihas. Halastus on isik, halastus on Jeesus. Hääbumatu lepingu armastus sai lihaks, arm, halastus=Jeesus. Kui ma kuulutan Jeesust, siis ma kuulutan armu, halastust - checed.  

Jesaja 49:15: „Kas naine unustab oma lapse ega halasta oma ihuvilja peale? Ja kui nad ka unustaksid, ei unusta mina sind mitte.“ Jumal tegi Iisraeli lastega lepingu ja nad murdsid selle juba siis, kui Ta selle andis Siinai mäel Moosesele. Nad tegid mäe jalamil vasika ja murdsid lepingu, mille Jumal just andis. Meiegi ei suuda lepingut pidada. Ta andis lepingu/seaduse Moosesele, kes oli mäel 40 päeva ja ööd. Nad ei teadnud, mis Moosesega juhtus, et ta nii kaua viibis, valmistasid kuldvasika ja nimetasid selle Jehoovaks. Nad olid näinud, kuidas Jumal lõhestas Punase mere, ja edasi valmistasid vasika. Kas meiegi oleksime nii teinud? Jah, sest Püha Vaimu ei olnud seal neid veenmas. Ilma Püha Vaimuta ei ole midagi. Nad olid näinud kõike, aga see oli null. Jumal oli nende eest hoolitsenud: Egiptuse nuhtlused – kõik see. Surmaingel läks mööda ja keegi neist ei surnud Goosenis, nende esmasündinud jäid ellu. Nad tulid välja, nägid, kuidas Jumal lõhestas mere – ja kõik need imed ei tähendanud midagi. Mooses viibis mäel ning nemad valmistasid vasika ja tahtsid Egiptusesse tagasi minna.

Kõigeväeline Jumal pidi meie pärast tegema midagi radikaalset – so laskma käiku armastuse plaani. Ta jõuab nüüd meieni, et meid endaga lepitada. Miks Jeesus tuli? Jumal saatis oma Poja juba enne maailma rajamist, et taastada meid tõotusesse, mille Ta andis enne loomist. Jumal pani meid Kristusesse enne maailma rajamist: Ta kirjutas su nime Talle Eluraamatusse, sulges raamatu ja ütles: „Tema on minu ja tema on minu ja tema on minu ja ...“ Ta kirjutas sinu nime raamatusse, sulges selle ja ütles: „See on tehtud.“ Jeesus suri enne maailma rajamist, kui Jumal otsustas, et Ta sureb. Ajalugu täidab selle kõik, sest see on juba valmis. Kuidas Ta tegi selle lepingu? Ta tegi selle ilma meie abita, sest Iisrael murdis lepingu enne, kui Ta jõudis selle andagi.  Ta teeb uue lepingu, mis rajaneb Tema tõotusele. Heebrealastele 6:13: „Kui Jumal Aabrahamile tõotas, siis Ta vandus iseenese juures, kuna Tal ei olnud kedagi suuremat, kelle juures vanduda.“ Jumal vandus iseenese juures.
Kui kaks inimest teevad lepingu ja kutsuvad sellesse Jumala, otsustab see kõik. Idamaades öeldakse: „Jumal olgu tunnistajaks.“ Seega vanne „Jumal olgu tunnistajaks” otsustab kõik. Ameerika Ühendriikide president ütleb käsi piiblil: „Jumal aidaku mind!“ ja toob nõnda Jumala lepingusse. „Kui ma selle murran, siis Jumal mõistab kohut minu üle.“ Seda vannet on öelnud kõik presidendid alates Washingtonist.  
Heebrealastele 6:14-17: „Ta ütles: Tõesti, õnnistades ma õnnistan sind ja rohkendades ma rohkendan sind!" Ja nõnda, olles kannatlik, omandas ta tõotuse. Inimesed vannuvad ju kellegi suurema juures, kui nad ise on, ja vanne on neile kinnituseks igasuguse riiu lõpetamiseks. Just seepärast, et Jumal tahtis tõotuse pärijaile veel selgemini näidata oma nõu kõikumatust/muutumatust, kinnitas ta seda vandega.“ Kui Jumal tuuakse sisse, lõpetab see kogu riiuasja. Jumal olgu tunnistajaks (vt Taaveti ja Joonatani vanne, ja Taavet hoolitses hiljem Joonatani poja Mefiboseti eest).  
Meie pääste on tagatud sellega: 1. Jumal ei valeta, 2. Ta annab meile vande! Kui Jumal murrab vande, murrab Ta ka iseennast. Kuidas Ta seda tegi? ISE. Et selline leping saaks tulla, pidi keegi tulema inimese poolt. Ahhaa! Jumal ei saanud usaldada inimest ning Ta sai ise inimeseks ja tegi seda ise. Isa Jumal saatis oma Poja, nii et Jumal Isa esindas Jumalat ja Jumal Poeg esindas inimkonda ja nad tegid lepingu, kus ei puudu veri. Idamaades tehakse verelepinguid tänini. Kõigeväeline Jumal tegi seda verega, Jeesus läks taevasse ja andis Isale lepingu vere, et öelda: „See on lõpetatud! Ja kogudusele: See on minu lepingu veri! Ma vandusin iseenese juures, ma tegin seda inimeste abita.“  
Iiob 9: 32,33: „Sest Jumal ei ole inimene nagu mina, et ma temale saaksin vastata, et me üheskoos saaksime kohut käia. Ei ole meie vahel vahemeest, kes oma käe saaks panna meie mõlema peale.“ Iiob otsib vahemeest: „Tema on Jumal ja mina olen ainult inimene, et peaksin Talle vastama. Vahemees aga paneks käed meie mõlema peale. Ei näe ühtegi, kes esindaks mind Jumala ees. Ma palun, et ma leiaksin esindaja, – ja Jeesus tuli. Halleluuja! Siin on vajadus kellegi järele, kes esindaks iga inimest. Evangeelium kuulutab, et Jumal on andnud selle inimese! Esindaja, lepingu tagaja! See on suurim Jumala tegu, et Isa Jumal oma armastuses meie vastu saatis oma Poja kui inimese, kes võtab enda peale meie inimsuse ja saab lihaks – et ise täita see vanne. Halleluuja! Au Tallele! Jeesus on meie Vahemees.  1 Tm 2:5: „Sest üks on Jumal, üks on ka Vahemees Jumala ja inimeste vahel: inimene Jeesus Kristus.“

Heebrealastele 8:6: „Nüüd on aga Jeesus saanud seda ülevama ameti, mida rohkem on ta lepingu vahemees, mis on rajatud parematele tõotustele.“ Ta tuli tagama lepingut. Jumala esindaja, kes esindab inimrassi – kogu leping tuleb Kristusesse Jeesusesse. Uus leping tehti Isa ja Poja vahel meie kasuks. Kui me tuleme Kristusesse, siis me astume sellesse lepingusse, kus Isa tagab Jumala poolt, Poeg tagab inimeste poolt. Uus leping on meie päralt nii, et me ei saa seda murda. Jumal tagab selle! Jeesus on inimeste esindaja. Jeesus ei vaja enda ehk Jumala tõotusi ega andestust. Ta esindab neid, kes seda kõike vajavad. Kõik Jumala tõotused Kristuses on jah ja aamen. Ta on iga tõotuse tagatis! Jumal Isa piiramatu armastus ühendab end meiega Tema Poja läbi, kelle läbi on Jumal meist lahutamatu. Meid ei saa teineteisest lahutada. Jumal ei lase sul minna, kui oled Kristuses – see on murdumatu liit. Jeesus: „Ükski ei kisu teid minu käest! Või minu Isa käest!“ Halleluuja! Kui ma kõnnin koos Jeesusega, on Isa pannud oma käe minu peale ja Ta ütles: „Ükski ei saa sind minu käest ära kiskuda!“ Ükski ei kisu sind Tema käest! Halleluuja! 2 Korintlastele 1:20 ja Jesaja 49 ütleb, et Tema ongi Leping, Jeesus on Leping! Tema on Jumala sõnum lihas. Jeesus ei pea sulle selgitama Jumalat, sa vaid vaata Tema peale ja Tema ongi Jumal! Filippus: „Näita meile Isa.“ Jeesus: „Kas sa ei näe? Mina olengi Isa, me oleme üks.“ Ja sina saad kõigeks selleks, mis on Jumal. See on Tema tõotus sulle! Et sina saad olema Tema moodi.  
Kristlus on Leping. Heebrealastele 3:1: Jeesus on meie tunnistuse ülempreester. Aadamas oli kogu inimkond ja Jeesus sai kogu inimkonnaks. Jeesus sai inimeseks ja astus meie ajalukku. Aga kui Ta tõusis üles surnuist, astusime meie Temasse. Surmas astus Ta meisse ja ülestõusmises me astusime Temasse. Surmas võttis Ta kogu su patu! Tema kroonikas seda pole! Ta võttis su ajaloo ära ja andis oma ajaloo, kui me sündisime uuesti! Ristil Ta kandis meie patu, kogemuse, surma – et meie saaksime Jumala õigsuseks Temas. Ta võttis meie süü, patud, vaevad – 1 Peetruse 2:24. Ta ütles: „See on lõpetatud!  – ja astus meie pärast uude kohta. Kogu meie ajaloo, patu, liha väe, kogu Aadama võttis Jeesus enda peale, kui Ta läks ristile, suri meie eest ja astus sellest välja – sest meie ise ei saanud seda enda jaoks teha. Oma ülestõusmises astus Ta uue inimese ellu. Surres Ta võttis vana inimese enda peale ja ülestõusmises tõi Ta sisse uue inimese. Kui sa saad päästetud, tõstetakse sind uude ellu, sa saad uueks inimeseks, kelle Ta sisse tõi. Jeesus sai ülestõusmises uueks inimeseks ja meie saame uueks, kui me Tema vastu võtame. Kogu vana loodu viis Ta ristile ja hauast tõusis uus loodu. Meie esindajana läheb Ta taevasse ja kannab meid endaga ühes. Ta läks allmaailma ja tuli hauast välja uuesti sündinuna. Veeristimises me sureme ja tõuseme üles. Ta võttis meid ühes endaga taevasse. Ta läheb taevasse meie esindajana, Vahemehena ja Tal on Jumala ees kogu vägi öelda: „Ma tulin tema ja tema  ja tema pärast.“ Ja Isa ütleb: „Nad on minu. Ükski ei kisu neid minu käest,“ - sest Ta tõi meid sisse koos endaga ja Tema ees seistes valas Jumal kogu armastuse meie vastu Temasse, nii et mitte miski ei või meid lahutada armastusest, mis on Kristuses Jeesuses. Ja Ta valab armastust igaühesse, kes Temas on. Isa Jumal valas Temasse kõik, mida kogudus vajab: armu, halastuse, väe, au – kõik! Kui Jeesus võttis meid endasse ristil, läks Ta koos meiega taevasse ja Jumal valas Temasse kõik, mis Tal koguduse jaoks on. Ja meie saame kõik selle, mille Jumal on oma Pojasse pannud. Jeesuses on kõik, mida sa vajad. Sa palud Isa, Isa annab selle Pojale ja Poeg annab sulle, kui sa oled Temas. Kristuses! Jeesus sai meie jaoks Püha Vaimu, mida Ta vabalt valab. Ta läheb taevasse ja Isa ütleb: „Ma annan sulle Püha Vaimu täiuse, ja Jeesus valas selle välja nelipühapäeval, sest Ta sai selle eelnevalt meie jaoks. Kõik annid, vägi – Jeesus sai selle kõik. Jumal andis selle Inimesele ja Tema annab selle oma vendadele ja oma kogudusele. Kõik tõotused Kristuses on meie jaoks „jah ja „aamen. Püha Vaim, sa oled tervitatud siin paigas! 

No comments:

Post a Comment