Monday, October 26, 2020

Vaesuse vaimu tühistamine


Üks peamistest vaenlastest, kes töötab vaimumaailmas meie (materiaalse) edu vastu on vaesuse vaim. Ma valisin selle mõiste strateegiliselt kooskõlas Pühakirjaga, et kirjeldada seda vaenlast. Kui me tahame olla edukad, peame nägema oma vaenlase seaduslikke õigusi tühistatuna. Õpetussõnad 6:9-11 annab meile vajaliku ülevaate selle vaimu vastu võitlemisel vaimumaailma õiguslikes (juriidilistes) sfäärides: Kui kaua sa, laisk, magad, millal sa ärkad unest? Veel pisut und, pisut tukkumist, pisut pikutamist ristis kätega, siis tuleb sinu vaesus sulle kallale otsekui teeröövel ja puudus nagu relvastatud mees

Märka kõigepealt, et see salm ütleb: „sinu vaesus” tuleb sulle kätte. Ma olin teenimas Zimbabwes ühes väga väelises koguduses. Pastor palus, et ma õpetaksin, kuidas muuta ühe kultuuri majandust, lähtudes Taeva Kohtusaali perspektiivist. Ma võtsin põnevusega selle väljakutse vastu ja püüdsin küsimust valgustada. Kui hakkasin õpetama, lugesin seda kirjakohta. Seda tehes tundus, et see salm ja nimelt need sõnad hüppasid leheküljelt mulle vastu. Ma polnud kunagi varem seal näinud sõna „sinu”. Ma olin alati mõelnud, et vaesus tuleb meid ründama. Aga ma näen nüüd sõna „sinu” selles kirjakohas uute silmadega. 

Kui need selle salmi sõnad leheküljelt üles kerkisid, sosistas Püha Vaim mulle: „Sinu juurde on määratud üks vaesuse vaim (mitte just ainult minu, vaid paljude, kui mitte kõigi juurde). Kui sa nõustud sellega, võtab see sinu ja su järeltulijad enda haardesse. Nõustumine annab sellele jõu ning see neelab ja hävitab su elu ja sinu järeltulijate elu.” Vau! See oli minu jaoks täiesti uus mõte. Vaesuse vaim võtab mu üle võimuse, sest see võtab mind enda haardesse, rajatuna minu nõusolekule sellega. See kuulub mulle või sulle, nagu Pühakiri ütleb. Nendest salmidest selgub, et me nõustume vaesusega töökuse puudumise ja laiskuse tõttu. On ka teisi asju, mis võivad meid panna sellega nõustuma. Me vaatame mõnda neist samuti. Aga püüame rohkem aru saada sellest, mida nimetatakse meie juurde määratud vaesuseks. 

Jätkub lingi alt

Robert Henderson

No comments:

Post a Comment